Forum

Din Studio

E-Cat QX / SK

Skapat av: www., 2018-07-05, 16:59

0 svar • Sida 1 av 1

Skrivet 2018-07-05, 16:59

Jag har uppdaterat min sida:
E-Cat QX / SK

Utviklingen de siste 70 år...:

 

 

  1. Paolo

    Nylig leste jeg at de varme fusjonsforskerne forutser at anlegget vil starte produksjon innen 30 år. Din mening? 
    Ciao e i bocca al lupo! 
    Paolo

  2. Andrea Rossi

    Paolo:

    I 1950 
    sa de at det var sikkert innen 20 år at den varme fusjonen skulle være i vanlig produksjon av energi. 
    I 1959: Min lærer på grunnskolen, under en klassesamtale om hvorfra elektrisitet kom, fortalte oss at den varme fusjonen skulle være hovedkilden før vi ble tjue (jeg husker dette bra, fordi det imponerte meg). 
    I 1966 
    husker jeg helt at i min læreboks (Liceo Scientifico Alessandro Volta) lærte min lærebok Fysikk meg at innen 30 år, selv om det var senere enn forventet, var den kjernefysiske hot fusjonen den viktigste energikilden for alltid. Min lærer i fysikk, prof. Vezzoli, som, ved siden av en prof av fysikk i en videregående skole i Milano, var også seniorforsker av Montedison FoU-laboratoriet, bekreftet.
    I syttitallet 
    i en fysikkmanual måtte jeg studere for en eksamen i doktorgradsstudiet, det ble skrevet at i løpet av nittitallet ville varm fusjon være en sikker ting. 
    I åttitallet 
    leste jeg i en fysikkbok som sikkert i år 2000 (et magisk nummer) planten som heter ITER, ville ha verdens første operative hot fusion plante. 
    På nittitallet har 
    Dr Fleishmann og Dr Pons blitt karaktermordet fordi etter flere måneder hadde deres teori ikke blitt replisert. 
    I 2001 
    leste jeg på den vitenskapelige siden av den italienske avisen Sole 24 Ore at ITER var klar til å starte opp innen tjue år 
    Etter 2001
    inntil i dag nådde ITER (nå kalt EATER fra noen) 50 milliarder dollar av aktualisert kombinert finansiering fra skattebetalerne.

    Faktisk hadde alle disse trinnene en fellesnevner: en Niagara faller penger hver gang i penger på lommene i en verden som ikke skal regne med resultatene av deres utgifter, med unnskyldning for at oppgaven er så viktig at enhver forsinkelse er (og vil forbli for alltid) så uunngåelig som døden. 
    I 2018 vil noen fyr, som jeg anser veldig talentfull for å improvisere morsomme spørsmål, spør meg hvorfor, etter 8 års arbeid helt selvfinansiert, er Ecat ennå ikke til salgs på internett og i hyllene, og å legge til moro til morsomt, advarer meg om at denne forsinkelsen er å mate skepsis.
    Den ekte kongen av misunnelse jeg føler for hot-fusionists er at de forsinker, 70 år siden, målet om å bli operativt med anlegget utover den forventede jobben, slik at hva som helst vil de aldri må svare på hva de gjør med andres penger, mens jeg må svare på det jeg gjør, legger livet mitt og mine penger på innsatsen, med ansvar for å gjøre det før jeg dør.
    De sier at LENR er umulig på grunn av Coulombs styrker, men det er kjernefysikkarkologi, basert på teoretiske konsepter på femtiårene, før konsolidert og replikert fenomener tunnel-effekt, og før store sprekker har blitt dokumentert om inkongruenser. I kjernefysikk har den siste revolusjonen blitt laget av Enrico Fermi i trettiårene ... etter at det nettopp har blitt gjort partikler som regner med å slå ned allerede kjente nøtter for å se hva som er inne, men hvis du bare ser på mutteren, er det alltid samme mutter, Du ser ikke hva som er utenfor mutteren, om enn du er sikker på at du blir en nuttologist til den spesifikke mutteren. Inntil noen sier: "Hei fyr, se utenfor mutteren ... det er mange mørke ting, hvorfor slår vi ikke på lyset, så de blir ikke mer mørke?"
    Mørk materie er en mental onani som betyr at vi ikke forstod noe fordi våre modeller er begrenset. Jeg studerer min effekt, og jeg er mer overbevist om at temperaturen vi kommer til å øke bølger, vi ikke har en modell av, og energien vi produserer kommer fra annihilaton av virtuelle bølger, noe som forklarer hvorfor vi ikke genererer ioniserende strålinger som har energien til å gå ut av reaktoren i løpet av livet (sannsynligvis 10 ^ -23 s) hvoretter de termiskgjøres.
    Men de sier at dette er "umulig", som tittelen på boken "En umulig oppfinnelse" av min venn Mats Lewan, en vitenskapelig journalist og en kjemisk ingeniør fra et av Sveriges viktigste universiteter. hva er da mulig i det varme fusjonssystemet? Hva er det at disse guruer av den virkelige og eneste delte vitenskap og teknologi anser mulige? Her er noen cherrypicked høydepunkter:
    1: "Vi kommer til å nå 150 millioner Celsius grader, men beholderen (med ufrivillig ironi kalt" doughnut ") vil ikke koke ut i brøkdeler av sekunder på grunn av få inches av et magnetfelt som vil bli indusert av strøm mellom 150 millioner grader plasma og keramisk isolasjon av torusen (doughnut). Da Prof Sergio Focardi og jeg ble ferdig med å lese dette, etter at våre latter ble sviktet, beregnte vi at sannsynligheten for å opprettholde et slikt magnetfelt for å beskytte permanent - som min venn Orsobubu, som er invitert, ville si - og jevnt er rundt 10 ^ -23. Når en delt sertifiseringskvalifisert forsker forteller deg at dette magnetfeltet kan gjøres, sier han en ting han sikkert vet er umulig (det for sant).
    2- "Den varme fusjonen er den mest miljøvennlige energikilden, fordi den ikke bruker radioaktive materialer". Faktisk er dette ikke bare en dumhet: det er en blatant bedrag, utnytte det faktum at de ikke-studentene i saken ikke kan vite hva som følger: det er sant at den varme fusjonen er laget med ikke-radioaktive materialer, men det er også sant at det produserer svært radioaktive materialer, som tritium, en hydrogenisotop som ikke eksisterer i naturen, men produseres i atomkraftverkene sammen med plutonium. Tritium er en av de farligste isotoper som finnes, farligere enn uran 235 (bomullsklasse uran), på grunn av sin relativt korte emilife, noe som medfører sterke strålinger. Det spiller en nøkkelrolle i fusjonsbomber.
    3- "En varm fusjonskraftverk er ikke farlig fordi den ikke virker med radioaktive stoffer": bare les igjen punktet 2. 
    Hvorfor sier intelligente og utdannede forskere og politikk disse falske tingene? Kom igjen ... DONUTEN AV ETEREN (PARDON, ITER)! 
    Vennlig hilsen, 
    AR

Klicka på länken nedan för att komma till min sida :)

E-Cat QX / SK

0 svar • Sida 1 av 1