Forum

Din Studio

E-Cat QX / SK

Skapat av: www., 2018-12-02, 15:37

0 svar • Sida 1 av 1

Skrivet 2018-12-02, 15:37

Jag har uppdaterat min sida:
E-Cat QX / SK

..

  1. Kjære Andrea,

    Luftfartens fremtid er sannsynligvis elektrisk, fordi elektriske motorer produserer mye mindre lyd (15 dB, ble jeg fortalt), og fordi elektriske motorer har høy effektdensitet for å muliggjøre en kort bane eller til og med VTOL (vertikal start og landing) . Derfor, hvis jeg var deg, ville jeg inkapslere gasturbinen E-katten slik at den kan brukes til å lage elektrisitet om bord på flyet, ikke brukt som en tradisjonell "åpen" jetmotor, noe som er veldig støyende. For å gjøre det enda tydeligere, kan man bare slå på E-kattbasert turbinegeneratoren bare under kryssfase, og utføre start og landing med batteristrøm alene. Batterier er gode nok til å gjøre det, selv om de ikke passer for et lengre cruise.

    Jeg har nylig deltatt i et verksted om elektriske fly og lært om disse problemene.

    E-katten kan gi et slikt fly et ubegrenset rekkevidde, mens bruken av elektriske motorer gir det stille stillinger og korte bane krav eller VTOL, slik at flyplassen kan eksistere nær kunden, kanskje til og med hjemme. Det du gjør for øyeblikket er godt tilpasset denne typen transportrevolusjon, bare kanskje med små tekniske modifikasjoner og overveielser som jeg foreslo ovenfor.

    hilsen, / pekka

  2. Andrea Rossi

    Pekka Janhunen: 
    Din innsikt er intelligent, men min erfaring innen sertifiseringer forteller meg at flere tiår vil passere før Ecat-søknadene får lov til å bli realisert innen luft- og rombransjen. Dessuten, mens teknologien vår er svært avansert for å lage varme og elektrisitet via turbiner, er vi veldig grønne for luft og rom. I en skala fra 1 til 10 er vi 10 for oppvarming, 8/9 for strøm, 0,1 for luft og rom. 
    Vennlig hilsen, 
    AR

.

 

Klicka på länken nedan för att komma till min sida :)

E-Cat QX / SK

0 svar • Sida 1 av 1