Forum

Din Studio

E-Cat QX

Skapat av: www., 2017-12-02, 13:47

0 svar • Sida 1 av 1

Skrivet 2017-12-02, 13:47

Jag har uppdaterat min sida:
E-Cat QX

...

 

Klicka på länkeOppdatert: 2017-12-02 12: 20: 08.002999Z

 

  1. Martyn Aubrey

    Kjære Dr Rossi,

    Du sa til Italo R. "At kraften til E-Cat er proporsjonal med antall moduler. Varmetapet som styres av kontrollsystemet, reduseres. I et nøtteskall: Øk antall moduler øker varmen som produseres av E-Cat proporsjonalt, mens varmen som skal løsnes (eller gjenopprettes) fra kontrollboksen minker vesentlig. ".

    ANSAT AT: 
    1. Tverrsnittet av den elektriske lederen fra styreenheten til E-Cat QX-klyngen forblir den samme.

    2. Temperaturforskjellen mellom QX-reaktorene og kontrollenheten forblir faktisk den samme (i området 2600 grader C), selv om mer kraft blir generert i klyngen.

    3. Når du øker antall QX-elementer i klyngen, vil du også øke størrelsen på overflaten av varmeveksleren mellom QX-reaktorene og lasten,

    Dermed: 
    4. Forholdet mellom størrelsen på de to varmeledende overflatene, (varmeveksler: styreenhetens leder X-seksjon) blir større når du legger til flere QX-elementer, mer slik at du legger til et meget stort antall elementer.

    5. Dette medfører at selv om varmenivået i kontrollenheten forblir den samme, vil andelen av varmen som går tilbake til styreenheten, reduseres i forhold til totalvarmen som genereres av hele E-Cat QX-systemet.

    6. Men hvis du klarer å kjøle ned kontrollenheten, vil temperaturforskjellen også øke igjen og strømmen av tapt varme øker proporsjonalt. Så, vil det fortsatt være best å forsøke å forhindre varmen å gå tapt fra e-katten ved kilden, eller som du sa, å bruke noe fortapt varme nyttig?

    7. Er dette omtrent hvordan du ser situasjonen?

    Tankevennlig hilsen, 
    Martyn Aubrey

  2. Andrea Rossi

    Martyn Aubrey: 
    Takk for ditt innsikt. Jeg kan ikke kommentere. 
    Vennlig hilsen, 
    AR

n nedan för att komma till min sida :)

E-Cat QX

0 svar • Sida 1 av 1