Forum

Din Studio

E-Cat QX

Skapat av: www., 2018-02-26, 11:26

0 svar • Sida 1 av 1

Skrivet 2018-02-26, 11:26

Jag har uppdaterat min sida:
E-Cat QX

.

  1. Andrea Rossi

    Steve N.Karels: 
    1- ja 
    2- ja 
    3- ja 
    4- ja 
    jeg designer ikke planter med 2,5 GW strøm, derfor er jeg ikke i stand til å detaljere dimensjonale problemer for slike bekymringer; Jeg er sikker på at for den størrelsesorden er det ikke bare en summatisk vi må håndtere. 
    Vennlig hilsen, 
    AR

  2. Steven N. Karels

    Kjære Andrea Rossi,

    Ditt vedlikeholdskonsept, som jeg forstår det, for kunder som bruker et stort antall eCat-reaktorer, sier mer enn 10.000 20W reaktorer, er at grupper av dem har skiftet ut for vedlikehold (en gang i året, tanking, feil etc.) . 
    1. Er dette vesentlig riktig?

    På grunn av den høye driftstemperaturen ville nærliggende grupper av eCat-reaktorer gjøre vedlikeholdsaktiviteter på en nærliggende gruppering vanskelig og kanskje farlig på grunn av varme. 
    2. Foreslår dette et krav til fysisk separasjon for de ulike gruppene for å tillate vedlikeholdsaktivitet?

    Hvis dette egentlig er sant, og for en hypotetisk 1GW kraftverk, vil ca. 2,5 GW termisk kraft bli generert (antatt en Carnot-effektivitet på 40%). Å tillate ytterligere 10% kapasitet for å imøtekomme samtidig full effektutførelse og vedlikeholdsaktiviteter, vil da ha behov for 138 millioner eCat 20W reaktorer. Hvis eCat 20W-reaktorene ble produsert 100 hver i en servicemodul, ville hver servicemodul som produserer 2kW termisk kraft, det være behov for ca. 1,38 millioner slike servicemoduler. Og hvis gruppering av 125 slike tjenestemoduler var innenfor en gruppebeholder, ville hver gruppebeholder produsere ca. 250 kW varmekraft og det ville være 11 000 slike grupperinger. Konseptuelt ville dette okkupert en 2-dimensjonal matrise nesten 110 x 100 av slike grupperinger.
    3. Utvilsomt altfor mange forutsetninger, men er konseptet i det vesentlige riktig?

    Med 11 000 (eller noe tilsvarende antall) grupperinger, og med et årlig vedlikeholdsanrop til hver grupperingsenhet, ville en typisk dag se ut på om lag 30 grupper eller mindre enn 1% av den totale kapasiteten ned til planlagt vedlikehold til enhver tid. Dette nivået av planlagt vedlikehold antyder at 10% overskytende kapasitet for å imøtekomme andre vedlikeholdsaktiviteter, er omtrent korrekt. 
    4. Er dette i tråd med din planlagte vedlikeholdsfilosofi?

    Forutsatt 110 x 100 matrise konfigurasjonen, og antar 1 kubikkmeter per gruppering, antar en 1 meter kube og med tillatelse 2 meter for service tilgang mellom grupperinger antyder at hele 110 x 100 matrisen ville ta opp ca 330m x 300m tomt eller omtrent 0,1 kvadratkilometer land eller ca 0,04 kvadratkilometer eller ca 20 dekar.

    Solar Cell Power for kjøring av eCats: eCat-reaktorene produserer 2,5GW ganger 24 timer per dag eller 60GWhr per dag med termisk energi. Forutsatt en effektiv COP på 100 betyr den gjennomsnittlige inngangseffekten for å drive anlegget i størrelsesorden 25MW. En 1MW solar gård krever ca 4 hektar land, så en 100 MW sol gård (antar at 100 MW sol gård opererer kun om lag 1/4 av tiden på grunn av batterier effektivitet, dagslys og vær effekter) vil trenge ca 400 dekar. Forutsatt at egnet batterikapasitet til å lagre i mørket (natt og stormer) kunne bli innkvartert, kunne du ha en 1GW generasjonsanlegg med null gjennomsnittlig energiforbruk (og massevis av forutsetninger fra min side).

    Siden du strømmer strøm til et nasjonalt rutenett, kan du enkelt trekke kontrollen fra samme rutenett. Dette kan gjøres hele tiden, eller du kan trekke strøm og lagre strømmen i lokale batterier for å dra nytte av lavere strømkostnad i ikke-topptid. Men det kan gi mer økonomisk og miljømessig sans for å generere kontrollkraften fra en annen teknologi (gass, kull, vind eller sol), da det ikke gir mening å avlede din produserte strøm eller til å kjøpe andres strøm til å kontrollere eCats. 
    Dine tanker?

..

 

Klicka på länken nedan för att komma till min sida :)

E-Cat QX

0 svar • Sida 1 av 1