Forum

Din Studio

E-Cat QX

Skapat av: www., 2018-03-20, 15:31

0 svar • Sida 1 av 1

Skrivet 2018-03-20, 15:31

Jag har uppdaterat min sida:
E-Cat QX

.

  1. Raffaele Bongo

    Hei A. Rossi

    Jeg leste en merkelig ting for meg i en fysikk populariseringsartikkel for Dummies. Det sies at sannsynligheten for at et elektron av et atom passerer gjennom kjernen, ville ikke være null. Kan du bekrefte dette faktum? Hvis ja, for eksempel, hva kan bli og hva kan et hydrogenatom gjøre når elektronen passerer, treffer eller parkerer i kjernen?

    All min støtte og takk for tiden du gir meg.

    Raffaele

  2. Andrea Rossi

    Raffaele Bongo: 
    Teoretisk, i fysikk har ingen hendelse sannsynlighet null, men hver hendelse er knyttet til et sannsynlighet nummer, større eller mindre som det kan være. 
    Sannsynligheten for at et elektron kan passere gjennom atomets atomkjerne er veldig, veldig, veldig, veldig lite, fordi elektronen er en Fermion, derfor har den et halvt antall spinn som gjør at den respekterer Pauli's ekskluderingsprinsipp. Om muligheten for at den "treffer eller parker", som du sier, på atomets atomkjerne, har dette fenomenet, kalt "elektronfangst", blitt observert spesielt isotoper av tunge atomer med et sterkt overskudd av protoner: i dette tilfelle Hendelsessannsynlighetstallet er bare svært lite, og det er faktisk observert, om enn sjelden og bare i tunge isotoper med et overskudd av protoner. 
    Beste hilsner,
    AR

..

 

Klicka på länken nedan för att komma till min sida :)

E-Cat QX

0 svar • Sida 1 av 1